Godmårron tårna...

Torsdag morron, snart helg  :-)
Jobbar hemma idag och imorron, mina jobbarmates drar iväg på en tur till Vemdalsfjällen, men jag stannar hemma. Det är ju min 'tjejvecka' den här veckan och de vill man ju inte missa.

Apropå det, mina tjejer alltså, så var Malin och jag (och hennes pappa med sambo) iväg för att gå den beryktade handledarutbildningen för att få övningsköra med henne. Skräp! Kallt och snabbt konstaterades att vi betalade 2000 kr för en kanelbulle var, rätt goda iofs. Nä allvarligt talat så kan jag hålla med om att det möjligen behövs en genomgång för dem som tog körkortet i förhistorisk tid när de sen skall ut i trafiken med de här gröngölingarna, men detta var skrattretande. Jag fick inte en enda aha-upplevelse under 3 timmar och gubben hade dessutom tänkt att prata i en timma till utan att ha nå´t att säga.

Det som är mest skrattretande och därmed oxå irriterande är att det kostar 500 kr för mig att vara handledare... för just Malin alltså. Om jag vill handleda ytterligare en unge så får jag gå på ännu en kurs och pröjsa 500-ringen igen. Samma gäller för Malin, om hon nu skulle vilja köra med någon annan som inte var med på just det där kurstillfället så är det bara till att masa sig dit igen och göra om samma sak ytterligare en gång. Med en ny avgift förstås. E inte det märkligt, att kursen kan vara så personspecifik  :-|  

Nä, nu skall jag logga på och göra lite nytta under dagen som förövrigt verkar bli jättefin

KramZ
0 kommentarer