Dagen före helgens jobb

.. och jag e ledig. Häääärligt och galet skönt. Skall käka frukost med Roffe som skall åka uppöver om en stund, sen skall jag hoppa tillbaka i sängen och läsa en bok som jag påbörjat. Ödets Vindar -- nå´n slags sekelskiftsromantisk bok tror jag utan att veta helt säkert. Jag vill ha mera spänning och läser hellre deckare men den här boken 'kom med på köpet' vid en levererans från bokklubben jag är med i. Så jag tjänar alltså pengar på att läsa den  ;-)

Idag är det storm ute och nå´ra grader varmt, inte så bra vinterföre. Tror att sportlovsfirarna vill ha nå´n grads kyla och vindstilla. Igår var visst alla liftar öppna inkl kabinbanan, så lär det inte bli idag då tyvärr.

Fredagskänslan i kroppen, skön tillvara på nå´t sätt. Igår var vi in och kollade på I am Legend med WillSmith. Knepig film som började både spännande och bra trots monster a´la Sagan-om-ringen, men slutet förstörde det mesta. Tror att pengarna tog slut innan de kommit så långt. Någon 2a lär det inte bli iaf och det får det ändå bli lite credit´s för. Rätt vanligt att filmmakare hoppas på succe och därmed har byggt in en möjlig fortsättning till en 2:a och en 3.a. Tvåan kan väl funka men vid 3 börjar det bli pinsamt.

Tänkte käka en bit innan filmen så vi landade på Dalwhinnies  Där är alltid trevligt tycker jag. Väl värt ett besök men igår var vi mätta och den beställda nachotallriken fick stå mest orörd. Nästa gång vi går dit får det bli annat!


http://www.dalwhinnie.se



OK, frukost och sen i säng!
0 kommentarer