de e hårt å va hunn!

Måndagen har avlöpt som förväntat, dvs en del som borde varit gjort under helgen men som inte blev det för att jag inte loggade in och tog tag i det helt enkelt. Enkel matematik, men helgen var skön så jag njuter lite av den ändå.

Födelsedagsfika här ikväll, och nu sitter och jag lusläser utbudet på en SPA-anläggning här i Östersund. Där skall jag spendera maaaassor med pengar på nå´t skönt och vilsamt tror jag. Det finns en del att välja på och jag velar lite fram och tillbaka om jag skall lägga mig mot avslappningshållet eller om jag skall gå på bli-fin-linjen. Tål att tänkas lite på. TACKKRAMAR för presentkortet hörrni.

Just nu: packar ihop lite för en Åre-vecka, jobbar lite med knep och knåp, men systemen är nerstängda för databasunderhåll så det finns inte allt att göra (skönt att ha nå´t att skylla på). Blir min tur i kedjan snart och förhoppningsvis är allt uppe igen och felfritt snurrande innan midnatt (hade räknat med jobb längre framöver natten så detta är bonus).

Ställde precis ner dajmtårta och grädde på golvet så att djuren skulle få 'fika' lite av resterna, varpå Lex som blivit en mycket missunsam hund, försöker vakta bägge skålarna genom att hotfullt böja sig över dem med raggen rest. Katten tar ingen notis om det utan försöker ta sig fram. Då tar Lex i med hårdhanskarna och skäller högt till och morrar, visar garnityren och har verkligen gjort sitt bästa för att vara tuff och hård. Katten hoppar till vid skallet, men enbart pga av ljudet, sen går hon ändå fram och tar för sig av 'fikat'. Lex backar och sätter sig på hallmattan för att titta på när katten lapar i sig all grädde. Meeeeen Lex, din fega lilla skit!

Saknar Sandragumman som inte e längre bort än i Åre, men ibland känns det extralångt på nå´t sätt. Idag är det långt.

Roffes Sanna och hennes kompis har dragit desto längre, ända till Malaysia för vidare tur till Thailand och sedan en längre tur till Australien. Härligt låter det i mina öron, i Rolfs låter det gruvsamt att vara pappa och här hemma. Förstår det.

Tack för idag - slut för idag

0 kommentarer