Med solsken i blick

Jahaja, mycket vill ha mer och såklart skulle jag så väldigt gärna vara mera ledig nu när jag fått smak både på ledigheten och fina vinterdagar. Typsikt, imorron är det en alldeles helt vanlig torsdag.

Just hemkommen från Åkersjöturen. Blev en redig tur på skidor (fortfaranda jäkligt bakhala) så jag här trött i kroppen nu. Igår gick Lex och jag en promenad i 4 timmar och den turen sitter kvar i benen idag. Det var varken Gunde Svan eller Thomas Wassberg som åkte skidor idag alltså. Eller jo, det kanske det var förresten, de e ju gamla nu och kanske är trötta och slöa.

Superskönt väder, solsken hela tiden, rätt kallt så föret är perfekt. Vill upp till helgen! Det är dock lillebror med flickväns tur att njuta av stugan så jag får vänta till en annan helg. Träffade på Malin, Ida och Viktor som kommit körande från Fisksjön. Malin med sitt nytagna skoterkort. Spännande. Tror Ida tyckte det var läbbigt att åka.

Massor av snö och ingen sörja på isen, de e rätt ovanligt när solen ligger på under dagtid. Det brukar alltid vattna upp rejält annars.

Här är nå´ra pic´s... nu skall jag samla ihop mitt trötta lekamen och fortsätta att städa. Här skulle "Rent Hus" kunna ha sin nästa inspelning  :-(

image75
Båthuset -- eller iaf  hälften av det


image76
Undrar om Göranssons gamla uthus klarar den här snömängden när det börjar töa?

image77
Me and a dog named Lex
1 kommentar
Anonym

Meen attans vad snö ni har. Här är det nästan borta som tur är.
Bitte