Jahaja, då är man fullvärdig medlem igen då...

.. deklarationen signerad och klar. Check på den... På de tiden man lämnade in dem på vanligt papper så var det jag som alltid åkte dit mitt i natten och smög runt knuten och lämnade den snabbt i lådan. Kuvertet alltid dekorerat och lite piffigt tillrättalagt med kalligrafitextad adress osv osv. Precis som om det skulle ge nå´t slags bonuspoäng liksom  :-)  Svårt att piffa till det nu i morderna tider, svårt att logga in med snits och stil...

Hur gick det för er? Klarade ni testet? Så jädra trist med bakläxa... Själv hafver jag under det gågna året aflagt 4300 riksdaler för mycket i skatt. Bra! Det är det eviga bilåkandet som gör den slanten tillbaka

Today:
-- Skogspromenad med jycken som lyckades trampa sönder ett tjäderägg som låg alldeles invid stigen vi gick på. Usch vad jag känner mig ledsen i kroppen av så´nt.... 
-- Jycken är halt nu igen och hans skadade tass som börjat läka har ett öppet sår igen.
-- Har vi varit nyfikna och varit på husvisning. Ett pluttigt och gulligt litet torp som hade en massa trevliga och användbara uthus på tomten. Bland annat hade de gjort om en lagård till 'gillestuga' och höskullen till snickarbod. Jättefint och mysigt var det. Ligger i Valne dock, vilket är i skogen typ. 
-- Har jag INTE jobbat klart och ännu heller INTE packat inför en Årevecka. Toppen Helen. Verkligen Toppen! NOT!

OK, dags att börja packa iaf...
 
1 kommentar
Ulla

Vad kul med en ny besökare och en som även ger en kommentar. Du är alltid välkommen tillbaka! Min deklaration sms:ade jag in igår. Snabbt och lätt! Tyvärr måste jag betala tillbaka drygt 800 kronor. Tur att det inte var mer!