Lägesrapport: Norrlands inland

Gör ett litet stopp i jobbet för idag och bloggar lite. Ett uppdämt behov av att fylla på här finns det hos mig. Gillar att själv gå tillbaka och kolla av lite i 'historien'.

Åre-vecka vilket oftast innebär rätt mycket jobb, det blir alltså kvällsjobb idag oxå men hur man än vänder och vrider på det så är det skönt att bli av med en del grejor som man inte hinner med under dagarna. Även om arbetsdagen blir orimligt lång av det. Högarna på skrivbordet växer så det knakar och det är inte möjligt att hinna utan så´na här jobba-ikapp-kvällar

Här har det snöat i massor sen igår, det var jättemysigt igår kväll med snöstormen vinande runt husknuten, blåste så att tv-n inte funkade så det blev tända ljus, radio och korsord. Vilsamt.

Vi har en ekorre här som vi skrattar gott åt varje dag. Har berättat om honom tidigare. På fm idag kollade jag ut på balkongen och då ser vi att han varit där, snön gjorde ju att han inte kunde smyga direkt. Syns tydligt hur han skuttat fram till dörren och suttit där och kikat in en stund för det var alldeles avtinat som formen av en ekorrstjärt  :-)

Slängde ut lite nötter och russin som han stack iväg med. Kastade sen ut lite bitar av äpple vilka han satt en lång stund och vände och vred på för att tillsist slänga dem åt sidan. Hahahhaa nyttigheter passar alltså inte den rocker´n  :-) Nä den här har solkig brynja och skinnväst samt en jädra attityd

Nä hörrni, det var inte mycket till rapport, men jag måste vända tillbaka till jobbet. Återkommer när jag knappat lite i PhotoShop igen. Det blir trist utan bilder tycker jag

Många många många är tankarna som går till familjerna L, L och N i Trångsviken och Ytterån. Hugaligen, jag förstår inte hur man efter så´nt ens orkar ta ett andetag.

Ha en fin kväll!
2 kommentarer
Bitte

Jag vill oxå ha en ekorre på balkongen på jobbet vi har bara kråkor som skränar och skräpar ner. Här är det lite vinter minusgrader och saltbilarna kör för fullt. Kommer det snö skickar eländet till dej ;-)

Anneli

Fråga rockern om han vill följa med på Lucia rock i Dvärsätt :-)