IQ som en fiskmås...

Ha! Jädrar va smart ja e  :-)

Roade mig med att göra ett intelligenstest hos Illustrerad Vetenskap...
Resultatet:
Namn: Helen
Ditt totalresultat:
120
Resultatkategori: Hög
Du fick bättre resultat än 90 % av populationen.

Jag gillar den sista raden. Einstein och ja... tralala... vissel.. vissel   ;-)

Jag var helt urflippat kass på vissa saker som t ex minnesbiten. Huvva, vart e dom hjärncellerna som håller på med så´nt? Kanske det är bara en ynka förresten, kanske den satt på dass å läste fantomen eller nå´t. Verkar inte ha varit anträffbar iaf

Vill du göra testet finns det här: Illustrerad Vetenskap

Natt i stugan!
7 kommentarer
Sus i dus en desperat lyxhustru!

Det var ju skitbra ju! Grattis!

Kanske du ska testa Mensas test också?



Kram Sus

Anneli

Själv var jag medelintilligent på testet,störtade ner som en IQ fiskmås på matten....men det visste jag redan att svagheten ligger där :-/ ingen Einsten direkt och inga stolta visslingar här inte ;-)Att jag inte rasade ner på minnesbiten var skumt,för jag är jäkligt bra på att glömma :-)

Anneli

Ser du! kan inte ens stava till intelligent.(se föregående kommentar) :-/

Tomas

129!

Helen

Jahapp, den glädjen varade bara nå´n dag. Klådd av brorsan. Typiskt :-/



Nä, Anders: upp till bevis nu... Finns det nå´n rimlighet i det här så måste du har mer än 129. Det måste vara så att morsan och farsan övade på mig, rättade nå´ra fel och fixade sen till Tomas. Rättade nå´ra fler misstag och fixade sen till dig. Alltså borde du vara fulländad. Upp till bevis alltså ;-)

Cissi

Jag gjorde det testet också.. Var tvungen att skriva ut det... 130 poäng fick jag. Skickade ut länken på jobbet och det blev så tyst en stund. Sedan var det ett väldigt jämförande runt kaffebordet.. :o)

Inga M

Det där med intelligens är ju roligt, som begrepp. Vad är det egentligen? Framför allt är det nog roligt att vara intelligent. Eller inte? Som lärare kan jag ibland fundera över om en ovanligt hög intelligens kan leda till känsla av utanförskap, precis som motsatsen kan göra. Och att föreningar som Mensa fyller en funktion att vara ett gemensamt forum.