Ny färg och form

... skulle klippa mig idag och det behövs för jag håller på att gro igen helt och hållet.

Fick för mig att jag behövde ny färg och form osså och det fanns det inte tid till så jag fick skjuta upp mitt besök till tisdagen istället. Ojojoj... hur ska det gå?

Jag väntar alltid tills det är för sent med klipptiden. För sent i den bemärkelsen att jag inte vill se mig i spegeln och blir bara allmänt deppig över hur jag ser ut.

En lite mer planerande person ser nog till att klipptiden finns ett tag i förväg, varför inte redan när man precis klarat av ett besök och är på väg ut genom dörren. Det är ju ändå rätt statiska besök man gör hos frissan, ungefär lika många antal veckor mellan besöken...

OK jag gör ett nytt försök till att bli en mer planerande och förutseende person. På tisdag.

Tror att jag vill ha riktigt röda slingor/färgpartier igen, otacksam färg detta med rött, den mattas lätt ut och en dassig rödfärg är allt annat än vackert.

Mitt hår är kort och spretigare nu så det kanske inte passar med röda partier, kanske blir igelkottaktigt... Hmm litar på min bästaste frissa, hon brukar göra under så det där ordnar sig...

Nu börjar den här veckan ordna upp sig osså förresten, fredag imorron  ;-)

1 kommentar
supermamma

Visst är det snopet när man inte får tid samma dag! Man tar för givet att de ska kunna klämma in en liksom! När man väl bestämt sig ska de ju ske på en gång! Det blir säkert bra med lite rött till det mörka!