Motsägelsefullt

den hemska skolskjutningen i Finland ger mig xå rysningar förstås men jag kan inte falla in i diskussionen om 'hur kan vi se till att detta händer igen' -- det går inte pga av den massa av faktorer som inte på ett rimligt sätt skulle gå att kontrollera.

- Hur skall du kontrollera vad som händer i huvudet på någon annan?
- Hur skall du kontrollera att det inte finns vapen eller annan sprängverkande medel att få tag i någongång någonstans?
- Hur skall du kontrollera alla situationer överallt alltid?

Nix, går såklart inte. Punkt. Däremot kan vi såklart göra saker för att personer inte skall känna sig mobbade, utfrysta och utan gemenskap, men det kommer ändå aldrig att skapa nå´ra garantier.
3 kommentarer
Fiski

svar: haha, ja. först undrade hon nog lite. men så sa vi faktiskt att vi skulle på skivsignering. och hon vet ju att vi är musiknördar som hatar idrott så hon gick med på det. sjukt snällt! för det hade vi faktiskt inte ens vågat tro. men hon var nog glad bara vi var med överhuvudtaget. det är inte direkt så att min klass är speciellt engagerade i idrott. mer än hälften har inte ens gympaskor och går bara och längtar hem till gitarren typ. xD



åh, jag såg en dokumentär om columbine-massakern en gång. och de flesta beskyllde Marilyn Manson och hans musik för att detta hände. att hans "Fight song" hade fått domdär killarna att göra detta. de intervjuade Manson och frågade:

"Vad skulle du göra om du skulle träffa killarna som gjorde detta?"

Han svarade: "Jag skulle lyssna på dem, för det är det ingen annan som gjort".

Den meningen har verkligen fastnat i min hjärna. Glömmer det aldrig. Och efter det har min mamma totalt ändrat uppfattning om Manson. Ännu en anledning till att aldrig döma någon efter utseende.

Eva

Ja nu kommer mitt inlägg precis efter du skrivit om detta hemska som hänt.



På sidan av denna rysning - Du har gjort så himla snyggt här Helen!! hur snyggt som helst!! AVIS!!



Jo idag semesterdag för att fixa lite och i morgon åker jag med Opera Jemt till Wien!! ser fram emot detta verkligen. Jag hade så tidig semester, så det känns som en evighet sedan, dock borta endast till och med söndag. Familjen hemma.



Dock har äldsta flyttat ut, omställning för oss alla att tänka att det var just nu det skedde i livet om än man vet att det ska ske.



Därefter nästa vecka, även då semster i slutet av veckan och sång i Piteå. Har blivit antagen till högskolekurs med fyra sammankomster, hur spännande som helst och har absolut inte tid med en förkylning nu!!!!



Glad att du hör av dig Helen!! Kram Eva



ps. du, jag får väl länka dig så jag kommer över lite enklare och mer ofta va?? ds.

Astronauten

Rösta på mig och vinn en snygg och hipp mobiltelefon!

http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986