Oväntat

Tisdag kväll och ja e äntligen hemma. En något märklig dag där jag lyckades försova mig till 6.45. Nå´t är skumt med min telefon iaf. Känner mig säker på att den skulle ringa 6 och att jag inte snoozade en endaste gång. Det är dessutom inte lätt att göra det med den telefon jag har nu. En jädra lång väg innan man är där så man hinner vakna till innan man e klar med inställningen. Ingen mening med snoozet då...

Sen åkte jag ifrån plånkan, obra med tanke på att jag hade tjatat till mig en klipptid som egentligen inte fanns. Ordnade sig jag fick låna en slant på jobbet så nu e jag nyklippt och fin.

Har suttit med vår nya tjej idag, trevligt, men förstår hennes frustration över att allt är svårt att få en överblick över. Det är mycket som skall korvstoppas med och att få sammanhangen att bli logiska är ibland nästan omöjligt.

Utvecklingssamtal har jag oxå haft, kände mig väldigt oförberedd och jag hade gruvat mig för att berätta att jag sökt nå´ra högskolekurser för nästa termin. Kurserna är rena programmerarkurser och pekar egentligen rakt tillbaka på mitt gamla jobb. Kursen i sig var inte så viktig när jag valde. Det var mest att förändra nå´t och lixom dra iväg och starta nå´t annat i livet... En spark i röven helt enkelt.

Hade inte behövt gruva mig. Min chef tyckte det var både roligt och bra för företaget om jag ville göra  det och erbjöd dessutom att jag kan göra det i vidare utsträckning på arbetstid. SKITKUL! Trodde han skulle tolka det som ett ointresse för vad jag gör nu och att jag redan är på väg någon annanstans... KUL!

Nä, nu tror jag potatisen kokat klart, middag väntar alltså
2 kommentarer
supermamma

Vad skönt när det blir något positivt av det man gruvar sig för ! jag menar med kurserna och chefen! Ibland behöver man en lite ny utmaning!

Elin

Åh vad kul Helen! Grattis! Alltid spännande med något nytt...