Alltid kan man lära sig nå´t nytt

som idag t ex. Vet ni var begreppet Teddybjörn kommer ifrån? Inte jag heller och får väl erkänna att särskilt många timmar har inte gått åt till att forska om det heller.

Teddybjörn eller snarare Teddybear har sitt ursprung i att USA´s president Teodor (Teddy) Rosevelt sköt en björn... Det blev tidningsrubriker och någon dam sydde sedan upp en mjuk leksaksbjörn och skickade den som present till presidenten. Där har vi teddybjörnens historia alltså. Himla enkel, men rätt oväntad.

Jojo, då kan man checka av den kunskapen. Oxå.

2 kommentarer
Bitte

Ha det fick jag lära mej på Fredriksbergsskolan där jag gick låg och mellanstadiet så det är några år sedan hmm Lite mer än 30 närmare bestämt. Hur kan det gå ihop så gammal är ju inte jag!! Jag har lärt mej en del om spik av en patient idag. Det var oxå spännande hur man gjorde spik på 50-60-talet å idag är det helt med maskiner förr var det ett hantverk. Så man lär sig något nytt nästan varje dag.

Häls Bitte

Cissi

Se där ja... Man lär sig något nytt varje dag! :o)