Kör på!

Jaha, fredag morron och startskottet för en jourhelg har precis gått. Jag sitter och gör jourdagens första 'måsten', nåra av omstarterna är vad jag sysslar med.

En skön dag igår i snö, snö, snö snö hur mycket som helst. Så mycket att det på sjön var 50 cm vatten och slask så alla skotrar fick inte följa över.

Lyckades köra fast dessutom. Inte i slasket, tack gode gud för det, men väl i en väldigt väl igendriven vik. Just för att jag skulle undvika att köra fast i slasket. Mötte det onda med ett annat ont alltså.

Skotta, skotta, skotta, dra, skotta lite till, dra osv osv. Gick tillsist att få den på fötter igen. Bara för en liten stund då jag var millimetrar från att fastna igen, men vi lämnar den historien oberättad  ;-)

Hunden slet som få i den djupa snön och med igenfrusna tassar. Han hade inga planer på att följa med när vi andra gjorde oss 'fina' och drog iväg på fin-middag på hotellet, när då var han väldigt nöjd med en varm och go stuga att ligga och vila i.

En skön dag alltså, fler så´na önskar jag mig

Nu tillbaka till alla 'måsten'
0 kommentarer