Ospännande

Vi har hunnit till onsdag och halva veckan har sprungit iväg i ett huj. Ska snart åka till min tillfälliga boning. Ingen middag på byn idag. Nä nå´n måtta får det vara. Broken-middag igår får räcka. Var det inte jag som skulle både hålla i plånboken och kaloriintaget? Gott som alltid var det iaf och vi fick tränga oss ner bland tusen andra rumpor.

Studenterna festar järnet och jag blir trött bara av att kolla på dem. Hittills ingen som försökt ta sig in på morronkvisten, ingen som kräkts utanför dörren, inget högljutt avhysande av vakter heller. Aningen tråkigt faktiskt. Hade kunna tänka mig lite mer drag. Kanske jag sover för skönt förresten  ;-) Snarkar högt och sover tungt säkert. Värsta PRO-genen.

Lite snö idag, tack och lov. Isen är nu dold under snön, livsfarligt kanske, men ser estetikst jädrigt mycket bättre ut.

Precis nu när jag tänkte avsluta så kom jag på en spännande (haha) sak som hände idag. Skulle sola men myntboxen var lixom död på ström. Syntes tydligt att det var glapp någonstans i dosan, så den händige killen på gymet fick för sig att han skulle fixa det själv. Skruva, skruva, skruva och bort med en massa prylar. Gick jättebra ända tills han fick för sig att han skulle dra ur kontakten som inte var en 'vanlig' kontakt. Det var en såndär som sitter bakom spisar osv. Antagligen med en massa spänning (haha igen) i för när han nuddade kontakten, alltså när den redan var urdragen ur väggen så nuddade han den med tummen och fick en rejäl smäll så han hoppade högt och kontakten lixom fastnade på tummen. Huvva, ja blev skiträdd. Själv skruvade handy-man vidare och knåpade ihop allt så det funkade finfint sen.

Heders!
1 kommentar
Anonym

Undra om handy-man gick hem och skrek,svor och grinade en skvätt efter den heders grejen :-))