Lägesrapport mitten av juni 2009

Vi har hunnit fram till midsommar och var den här månaden tagit vägen kan man ju alltid ta en funderare över. Lite vaga minnen om sol där alldeles i början, möjligt att jag minns fel  ;-)

En Årevecka är till ända och det är skönt att komma hem. Mellanlandade hos Roffes goa mamma på vägen hem och firade hennes födelsedag med jordgubbstårtor, sen bjöd Tindragumman på middag, stora släkten till bords och hon hade dukat och gjort så fint och bestämt att det skulle vara grillat till middag. Jättegott!

Tog en lång promenad igår, för det var tro det eller ej: Superskönt  och soligt! Hade man nästan glömt hur det känns. Tog som sagt en promenad till Duved fram och tillbaka. Inga bekymmer med det men idag har jag jätteont i svanskotan. Går bra att stå och gå men att kliva upp eller röra mig när jag sitter känns ordentligt och ibland liksom 'fastnar' jag och måste vänta nå´t ögonblick innan jag kan röra mig igen. Mysiskt. Var kommer det ifrån? Kanske inte är promenaden heller, kanske är alla timmar på kontorsstolen sista tiden. Nåja, bättring väntas.

Ikväll tror jag min kusse P med familj har landat borta i Sommartorpet. Har inte varit dit, det får bli imorron.

Nu kväll i stugan med en varm kopp te. Gäsp är lite trött...

0 kommentarer