Det blev pannkaka

... till middag idag. Fräck söndagsmiddag  ;-)  Tindra fick önska och fast jag hade en massa annat gott på förslag så var hon obeveklig. Pannkaka fick det bli.

Lillasyster har feber och är gnällig, får ingen kläm på vad som är fel. Känns konstigt om det 'bara' är hög feber  :-S  Vill varken äta eller dricka. Varje liten klunk är en kamp om vem som är tjurigast. Piggelin funkade hyffsat iaf. Den slank ner och kylers säkert skönt i magen nu. Nu får mamman och pappan skynda sig hem. Det är gruvsamt med små sjuklingar när det är över 10 år sen någon av mina kunde betraktas som små. Man 'kommer av sig' helt enkelt.

Har hunnit vara ute en stund själv, tog mig en riktigt långpromenad, en 3-timmars i både med- och motvind. Kalla kinder men skönt ändå. Hells Bells och TNT skrällande i lurarna, gör att man få upp takten.

TV:n har stått på sen igår här, den lär väl brinna upp snart är jag rädd. Peppar peppar. Hemska tanke. Men jag tror att det får bli lite mer TV-tittande ändå. Femman ska visst ha en ny programserie som heter WipeOut, nå´t slags tävlingsprogram för C-kändisar i bästa fall. Ska ge det en chans. Sen hoppas jag att det är Beck så jag har nå´t att snarka till  ;-)

Ladda för måndag!

Förresten, höll på att glömma en viktig grej:

Idag fyller Tomas år. Vi säger G R A T T I S till honom som har firat födelsedagen i efterdyningarna av Metallica-konserten igår. Kanske inte jättesugen på tårta idag och dessutom kommer de hem sent så vi firar imorron istället.

0 kommentarer