Minustjugotvå

Jomenvisst, rätt kallt om fingrarna imorse. Strålande solsken iofs. Men kallt. Så in i... Jag som nästan hunnit inbilla mig att våren knaprade in på vintern. Näpp, vintern håller ställningen så här i andra halvlek.

Årevecka och jag har jour ikväll, ska pipa ner och fixa lite te snart. Middagsvila just nu.

På jobbet just nu: Jättemycket spännande framtidsprojekt på gång. Betyder utmaningar och utbildningar. Jag riktigt längtar till tider där det går emot riktigt mycket, där jag får stånga pannan blodig och undra va fasen jag jobbar här för. Vakna kvällar och nätter när huvudet går på högvarv för att lösa nå´t som man fastnat i. Låter nästan ekivokt, jag hör det. Men still: Längtar  :-)

Eftersom PS inte finns tillgänglig på min jobbmaskin så blev det en gammal 'ärvd' bild som jag snott från Ida som från pryda dagens inlägg.

Pixel den lilla filuren, rätt skojig katt. Översocial och allt det där. I helgen så hittade hon på en ny lek helt själv. Hon ville apportera saker. Började med att hon tog en hårsnodd av Malin och stack iväg med den. Kom tillbaka lika raskt och släppte snodden framför Malin och sätter sig och väntar. Malin slänger iväg snodden, katten hämtar den och kommer tillbaka och lämnar den igen. Igen och igen och igen. Så gulligt. När katten tyckte att leken skulle ta slut tog hon snoddarna och lämnade dem på Sandras (och sitt) sovrum istället. En markering för att leken nu skulle vara slut eller så... Märklig katt i många avseenden: äter INTE räkor, men gärna saltgurka, fefferonis, soltorkade tomater, bananer och rå svamp. Äter INTE Gouda-ost men gärna hushållsost.



Imorron Onsdag och sen: leeeeedigt
3 kommentarer
tingeling

Vilken jättefin blogg du har Nu ska jag läsa vidare och jag känner att här kan an bli inspirerad av dig

Kram Tingeling

tingeling

Vilken jättefin blogg du har Nu ska jag läsa vidare och jag känner att här kan an bli inspirerad av dig

Kram Tingeling

Cissi

Hhmmm.. Den där katten verkar vara en kuling! Fast de är roliga djur... Innan vi skaffade katt gillade jag dem inte för jag tyckte de var opersonliga. Men jag har fått omvärdera den tanken. Vi har en högst personlig katt! :o)



Det är tur att ni får lite kallare väder ett tag så snön ligger kvar till påsk!



Så kan jag meddela att jag anmält mig till kursen. Ska bli riktigt roligt!