Ny utmaning...

Nu ska det bli stegräknare ett tag igen. Ska notera varje dags antal steg. Tyvärr har jag tappat bort min magnifika räknare som kunde hålla reda på avstånd och kalorier så det får bli enligt den enklare modellen, dvs enbart antalet steg. Får se, om det är motiverande så kanske jag kan ta och investera i en ny Stegräknare DeLuxe.

Hittills idag: 16.437 steg... en skön 3-timmarspromenad imorse. Säterrundan som vi brukar kalla den. Säterrundan med extra allt, vilket betyder att jag slingrade mig runt på diverse byvägar, inte raka vägen hem alltså.
5 kommentarer
Åsa

Steg räkning, fy vad flitigt- men givetvis bra ökar bara på mitt dåliga samvete, fniss.

Jo du ibland är shopping inget kul men mannen är lycklig!Min tur en annan gång.

Margaretha

Hejsan !!!

Så kul med en ny bekantskap !

Har tittat runt inne hos dig och njutit av bl.a fina fjällbilder..... Härligt med skidåkning....

Ja, stegräknare är en jättebra graj att ha på sig....Kul att försöka toppa sig själv...Nyttigt också... Det låter så härligt med Säterrundan....

Kram

Margaretha

Fjällräven

Det är verkligen peppande att ha stegräknare. Måste leta fram min. Behöver komma igång med motionerandet, dom säger ju att det aldrig är för sent att börja röra på sig (ler och suckar lite)

Helen, tack för dina värmande ord som du lämnar hos mig.

Kram/Ammii

Anonym

Jag har letat fram min stegräknare. Har antagit en utmaning om vem som kommer först till Rom. Vi börjar om en vecka, ska bli skoj att ha ett mål att kämpa för. Vinnaren får en flaska champagne.

Häls Bitte

Micke

Nix, jag har inte någon pryl som räknar stegen jag går. Förresten är det inte så många. Jag kan hålla räkningen om det av misstag skulle bli så att jag måste gå lite ;-) Hoppas du får en bra vecka tjejen!