Fördel mig

Har jobbat hemma idag igen. Jag passar på när det är möjligt. Tror mig förstå att det inte är helt populärt bland nå´ra kollegor men jag kostar inte på mig att låta det spela roll nu. Har för länge sedan fått lov av min chef att utnyttja denna personalförmån som jag anser att det är, mer. Det gör jag nu. Vill han annat så litar jag på att han säger stopp.

Är trött och lite allmänt less och varje bilmil lägger ytterligare nå´ra gram i den där trötthetsryggsäcken. Egentligen är det nog inte milen utan konsekvenserna av milen egentligen. Tiden det tar, fritiden. Den är dyrbar och jag har inte råd att slösa med den. Det bara bubblar av vill/önskar/måste i mig just nu, massor som bara vill hinnas med och upplevas. Det är på sånt fritiden skall läggas eller hur?

Livet överlag är till för att levas. Här och nu. Jag vill inte låta tiden bara passera när jag har möjlighet till så mycket. Det går inte tro att tiden skall göra nå´n slags underverk. Nä, här och nu är det som gäller  :-)

Foto på Lexan i morse som fortsätter med sina konspirationsteorier mot de små skitstövlar som han tror bor i alla träd där de sitter och viskar och skickar hemliga meddelanden till varandra. I krig är allt tillåtet anser hunden och tar alla möjligheter till 'fusk'  ;-)


2 kommentarer
Anonym

såklart ska du inte slösa med din fritid. inte med din tid alls. kraaaaam

Bitte

Ta vara på att du kan jobba hemifrån. Jag sitter på jobbet och det är årets lääängsta natt. Den är ju en timme längre till glädje för alla som ligger och sover men inte för oss stackare som jobbar inatt. Denna timme känns som 3 minst jag lovar.

Fiffig hund det gäller ju att ha koll på de små rackarna. Han skulle ha att göra här, de bor under taket på mitt hus gansk ofta kommer de och spatserar på mitt balkongräcke. Jag tycker de är söta katten är mer skeptisk

Ha en bra helg

Bitte