Å så härligt...

Hittade katten nu sent ikväll!

Som vi har letat och letat och ropat överallt tror jag... Hade hunnit börja ställa in mig på att försöka hitta hennes döda kropp och har gått en lång sträcka efter järnvägen och också räknat ur var hon skulle få sin grav.

Precis när jag delat ut lappar hos en massa grannar, både kända och okända längre bort i byn och går hemåt och återigen ropar, så hör jag hennes svaga jamande från några buskar mitt i villaområdet. Mager och lortig men jättekelsjuk och spann i min famn hela vägen hem.

Så skönt att ha henne hemma igen. Hon är ätit och ligger nu och putsar upp kavajen. Goa fina missen!

Förlåt alla grannar för en onödig lapp i era lådor nu ikväll.

Jag behöver jobba, har varit på mammografi idag. Gode gud va hårdhänta de var förresten, ajaj... Missade ett par timmar där och jag ligger hopplöst efter, meeeen skiter i det, firar att katten är hemma och slänger mig oxå i soffan och myser där en stund innan det blir natt

Host host host på er
6 kommentarer
Carina

Lycka!

Oj vilken lättnad att ha missen hemma igen :-)

Elin

Men åh vad skönt att hon kom tillbaks!

Bitte

Härligt att du hittade henne. Hoppas missen håller sig hemma nu.

Bitte

Veronica

Ååå, va skönt att hon kom hem!! När man har katt själv vet man ju hur det känns!! :-)

MBip

Usch, det måste vara fruktansvärt när de inte kommer hem de små fyrbenta vännerna. Skönt att allt gick bra till slut.

Ingrid

Vad skönt!! Är alltid lite oroligt även om man vet katter ofta gör så. Bor man sen som du nära järnväg vad jag förstod förstår jag tankarna for iväg.