Check på den

första jobbardagen avklarad och det gick fint tycker jag. Snabbt in i allt igen så det går undan.

Kurs-kväll och den var lite seg får jag säga. Går lite sakta så jag blir rastlös och börjar klicka runt på egen hand och då faller koncentrationen så jag riskerar att missa nå´t relevant. Inte bra. Skärp mig nu.

Har rensat lite svamp och bytt tidningar så torkandet skall gå snabbare och kollat FB en sväng så nu tänkte jag försöka dricka lite te för att kurera hackhosta som irriterar. Hoppas på mer sömn inatt och mindre hosta, inte tvärtom...

Om katten hade en blogg hade jag hoppats få någon slags hjältestatus i den idag. Precis när jag landade här hemma och parkerade bilen så är det cat-fight i buskarna intill. Med lite lock och pock kikade hon tillsist fram och kunde skräckslaget hänga med in och den arga grannkatt-bitchen fick se sig lurad på sin förmodad seger. Lite tilltuffsad och mosig ligger Pixel nu här inne på Ida´s säng och slickar såren.

Nämen dåså, en kopp te på´re här så....
1 kommentar
Ingrid

Tur du kom då, de kan slåss rätt rejält. Inte så många främmande katter som vågar sig hit bara en o annan hankatt som är ute efter annat än att slåss ;)