Finkväll

Solen skiner och jag har lust att långpromenera, blir inge av me de måste jobba lite eftersom je i måra ske va lädu.

Fläskfilegryta med mozarella och pasta satt fint i magen. Proppmätt... Rester till hunden, massor. Slänger över ännu mer pasta och packar den omsorgsfullt över grytan så att ingen köttbit skall komma till ytan i första taget. Moaaahaaa, I´m evil.


--------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering: inte lika festligt längre. Pastafjärilar över hela köket, några fastklistrade ute på hallmattan och hunden ligger här under bordet fiser som ett helt reningsverk.
1 kommentar
Bitte

Ja du, livet som djurägare är härligt ibland. För länge sedan läste jag att man kunde blanda ris i kattens blötmat det skulle vara nyttigt på något vis. Sagt och gjort. Min förra katt tyckte inte om ris. Han og en tugga sög av kattmaten spottade ut riset så jag hade hela köket och halv hallen fullt med klibbigt kattmats luktande ris. Inte så mysigt. Så det gör jag inte om. Ha en trevlig helg

Bitte