En solig lördag på ingång...

Mycket märkligt detta med hela veckans oändliga längtan och väntan på sovmorron. När den väl är möjlig inträffar det ännu märkligare fenomenet att jag är pigg före 8. Va f***n?!

Gårdagkvällen spenderades i tv-soffan under en filt. Vilsamt och skönt, antar att det vilandet bidragit till den uteblivna sovmorronen.  

Nåja, ser ut att bli en fin dag och då får jag passa på att utnyttja det. En lös plan om att vinterstäda stugan har strukits och då blir det plats för t ex sortering/städning av förråd. `

Fattar att det låter as-trist men det är det inte.  :-) En skön känsla infinner sig när det välstädade/sorterade och framförallt utrensade förrådet tittar fram efter några timmar i kaos. Här är sparat så mycket märkligt som det är skönt att bli av med, va sägs om några gamla datorskärmar väldigt pre plattskärm t ex? När tänkte jag använda dem igen kan jag undra. Exakt när? 

Ungefär hur många påsar som helst med sommarskor, då pratar vi flip-flop och andra stranddojjor som definitivt inte kommer trampas runt i mer. Näpp, blir skönt att rensa bort skrotet. Leaning is the thing!

Skön lördag på er!
1 kommentar
Bitte

Visst år det ett märkligt fenomen det där. Jag hade tänkt mej en lång sovmorgon vaknade 06.50 pigg som en mört bara kliva upp.

Bitte