Ischoklad och Senap

Måndag kväll, har lite ont i halsen nu om man får gnälla lite, osså har mardrömmarna kommit tillbaka. 2 nätter i rad med samma konstiga känsla av att jag har en mardröm som går på repeat. Jag kommer liksom inte vidare med den och vaknar och känner mig både rädd och ledsen. Märklig känsla. Då var vi klar med gnället då och går vidare med julpysslet.
 
Ida och jag har fixat ischoklad ikväll, snabbt fixat. Körde med extra mörk choklad, smaksatt med kaffe och rivet mandarinskal. Check.
 
Igår tillagade jag julsenap. Den blir sötstark och jag tycker den blev jättegod. Receptet fick jag för länge sen när det skulle fixas grejor till barnens julbasar. Vi sålde senap bland annat. Tjejen som jag fick receptet av heter Monika och därför blir det såklart 'Monikas julsenap' vad annars liksom  :-)
 
 
 
 
 
0 kommentarer