På banan igen

Näsan över ytan igen och jag känner mig skapligt OK. Ryggen e ond bitvis men det funkar med alvedon och sen ska penicillinet göra sitt har jag tänkt. Planen e att jobba imorron, dags att göra någon nytta igen. Förbannat less på att glo på tv/sova framför tvn hela dagarna.

Satte upp en massa skyltar här hemma, "Jag är sjuk, var vänlig tyck synd om mig NU". Har tagit ner dem. Noll respons liksom.

Mannen drog på personalfest och har sovit på annan ort, ungen dansar till sena natten, hunden tigger mat och e allmänt stökig och katten klöser på soffan. Jomen tack hörrni. Tänk inte på mig som ligger här för döden. För all del. Tack så hjärtligt. Tur att det är långt till jul.  

Apropå katten så e hon bra märklig. Skalade potatis nyss och hon kommer som skjuten ur en kanon. Det bässsta som finns är potatisskall och råpotatis. Hunden fnyser och kollar istället trånande på falukorven på bänken.


0 kommentarer