Nattkröken

Jaha då sitter man i mörkret och filosoferar i hemsidebranchen. Ett steg framåt och två bakåt känns det som ibland. Just nu brottas jag med information. Vilken och var är kärnrubrikerna på detta eminenta ämne. Inte för mycket, inte för lite, lätt att hitta utan att se gödslat ut. Stillsamt att titta på men ändå lockande och attraktivt... Jojo, trött i mössan så jag kanske ska dra mig tillbaka och låta hjärnan vila till imorron istället.

Kom alldeles nyss på att jag skulle ropa in katten och få då se att hon sitter därute intill räven! Räven som lugnt käkar fågelfrö under tiden. Shit! Pulshöjare där då.

Har inte nämnt det här på bloggen, blev bara på FB, men en kväll tidigare  hände ungefär samma sak:

Jag kikar ut och får se en räv stå och äta på något strax utanför uterummet. Iskylan sprider sig i kroppen och jag får svårt att andas, törs inte ta på mig glasögonen för att ta reda på VAD räven äter på. Tvingar upp Roffe som lite trött berättar att räven visst käkade fågelfrö. Jag tar något kort och smyger ut i uterummet för att ta fler kort när helt plötsligt katten dyker upp och springer mitt framför rävmunnen som fortfarande käkar! En halvmeter tillgodo fram till gapet.

Räven såg förvånad ut när hon kilade förbi och drog sen ner mot sjön när jag öppnade dörren.

Kattskrället fattar visst inte att hon befinner sig strax under räven i näringskedjan. Gud va läskigt... nu hoppas jag att räven helt och hållet är vegeterian och att om vi ser till att fylla på med fågelfrö så håller han sig mätt och kommer inte på andra mat-tankar
1 kommentar