Dagmars syrra

Söndag och vi har rasat ihop i soffan. Eller vi och vi, mannen har. Jag sitter fortfarade upprätt men ska bege mig lite österut här i hemmet. Bortöver mot sovrummet och tänkte göra tidig kväll, är inte helt kry ännu och hostar nätterna igen och näsan är täppt och det är allmänt tungt just nu. Irriterande som f*n.

Ida  har åkt till sin pappa och Fredrik och Maria som varit hemma på middag har dragit hem till sitt. Tyst i huset. Det enda som hörs är mitt jädra hostande och golfreferatorns entoniga tråkiga röst.

Helgen i sammandrag:
Ida´s rum är färdigt, gjorde ett ryck igår och hämtade fototapeten och satte upp den. Påminn mig om att A L D R I G någonsin försöka mig på något så´nt igen. Fy för den leden va ofint det blev. Tapeten töjde ut sig både på längden och bredden. Rummet är klart iaf, blev det alldeles nyss faktiskt  :0)

Nytt projekt påbörjat. Sovrummet som skall få ny färg på väggarna. Nyanser av natur tror jag och börjar med sand-beiga väggar.

Skogsarbete för att samla ihop virket till en framtida gärdesgård. Mannen har nu kört hem alltihop så vi har ett lager här ute på baksidan.

Premiärfika i det inglasade uterummet. Korv med bröd. Korven grillad ett par meter utanför dörren till uterummet. Vildmarksaktigt så det förslår  :-)

Gudrun hälsar på nu ikväll. Jädrar vad det stormar. Det är inte ofta vi blir varse när det blåser, huset ligger oftast i lä från alla håll men nu tar det i ordentligt och jag håller tummarna för att det inte skall komma ner-ramlande något träd på oss inatt.

Jo, det var allt

Ha en bra vecka hörrni


0 kommentarer