Sommar´n

Måndag igen. Haft en skön storstads-helg hos Sandra och Dan och vi har myst och lullat runt. Perfekt väder dessutom. Sommarvarmt och shortsen har suttit på hela helgen.

Seg hemfärd, hemma vid två-snåret inatt och inte helt trött så det blev begränsat antal timmars sömn och därför var planen att dra hemåt lite snabbt efter jobbet idag för att påbörja en ny bok som jag fick i morsdagspresent av Sandra... "Kråkflickan" som är första delen i en trilogi. Gissar på att den är skitläskig.

Hur som helst så sitter jag ju när, strax efter 23 och inte har jag läst en rad ännu. Typiskt mig. Nu ska jag iaf lägga mig. Jag och katten som det verkar, hon är iaf väldigt glad att se mig och slutar aldrig stryka sig och spinna. Myskissen.

Hemmajobb imorron, då hinner jag med en morronpromenad med den yrsliga hunden innan jobbet drar igång.

Om det är någon av er som undrar över den jämtländska sommaren. Den var visst igår, söndag. Synd att man inte var hemma.

Idag har det snöat och blåst kallt. Så kallt att jag var tvungen att dra till med "fy f*n va kallt de e" till Hanna tidigare i eftermiddag. Det tar då ca 2 sekunder innan en liten mini-människa på knappa metern drar till med "fy fan va kallt". Hoppas han inte drar till med frasen på dagis. Hoppas att han inte hälsar från mig isf.

0 kommentarer