Rävskräcken

Tisdag och jag rusade hem från jobbet i all hast redan vid 15-tiden. Mannen på väg till Trysil och jag beslutade mig att hoppa över bussåkandet och dra hemöver med honom istället.
 
Ny vecka igen, helgen innehöll lite av varje:
  • En tur på tokhala vägar till IKEA Sundsvall dragandes på en släpvagn helt i onödan visade det sig eftersom de lååånga köksbänkar jag hade för avsikt att dra hem inte fanns hemma. Orutin att inte kolla det först. Nåja. Ett stycke vitrinskåp och sedvanliga ljus och servetter blev inköpta iaf.
  • En fin vägg av ohyvlat virke är uppsatt och det blev jättefint. Verkligen nöjd. Ni får kika förbi i Projektbloggen vid tillfälle.
  • Skogstur för att hämta enris och lite pyssel med att skapa kransar, eller egentligen hjärtan faktiskt. Kul att göra och jag tror det blev fint.
  • Fredagsafterwork på jobbet, samtidigt lite hej-då till en kollega som jobbat länge i företaget. Champagnemingel med småplock och snittar har definitivt höjt nivån på vad en afterwork skall innehålla :0)
Jag har vid flera tillfällen skrivit om den räv eller möjligen rävar som stryker runt tomten och dessutom i stort sett sitter på bron på kvällar och nätter. Den jädra typen skiter sitt revir överallt och vi anar att det är hunden som är förväntad mottagare. Igår hittade jag en rävskit som med förbluffande exakthet lagts på en pytteliten post-it-lapp som råkade ligga på backen vid garaget. Respekt liksom.
 
Gillar dock inte det faktum att han smyger runt här och jag är rädd att han får för sig att ge sig på Pixel. Hemska tanke! Imorse gick rävrackarn runt och 'skrek' strax innan vi drog på jobbet med påföljden att jag hastigt  hämtade in katten igen. Finns det någon typ av beskyddarverksamhet man kan ansluta sig till för att bli av med Rävskräcken? Några tuffar grabbar i skinnväst? Maila mig isf  :0)
 
 
Rävskit
0 kommentarer