Lägesrapport 2a januari 2012

Men oj vad dåligt uppdaterat nu igen. Irriterande att det skall vara så svårt att få tummen ur. En liten sammanfattning av den senaste tiden då innan jag ger mig på en sammanfattning av året som brukligt är  :-)
 
Jul Jul Strålande Jul - den passerade snabbt. Jag jobbade så det blev inte så mycket firande. Själva julafton var vi hos mamma och pappa (jag och tjejerna alltså). Det var 'bara' vi 6 och en väldigt lugn och stillsam julafton. Vi följde traditionen såklart, alltid med Kalle Anka och glögg först, sen middag och sist julklapparna. I år klämde vi in en promenad före julklapparna vilket var jätteskönt. Vädret var förövrigt sådär julkortsvackert som det kan vara. Stilla snöande, kallt och vitt och fint.
 
Huset har varit mer eller mindre fullt ända sen strax före jul, barnen har kommit och gått om vartannat och vi har bara mått gott i stugan. Eldat, fikat, promenerat, varit till stan och flanerat, ätit goda middagar osv. Lex njuter av ständigt sällskap, alltid finns det någon som klappar och kramar på honom.
 
Idag avnjuter jag min sista ledighetsdag och har haft sovmorron, promenerat skottat och mått gott. Har örvärk och har haft i några dagar men med alvedon i kroppen och lite bomull i örat så känns det OK. Imorron är det då alltså vardag igen. Första vardagen för det nya året då. Välkommen 2013.
 
Sandra och Dan åkte hemöver storstan igår kväll och det blev tomt som tusan här hemma. Usch känns jobbigt att det förmodligen dröjer typ till påsk eller nåt innan vi ses igen.
 
OK det var senaste tidens uppdatering och nu måste jag försöka få ut en talgoxe som förirrat sig in i uterummet.
 
Tjohoo på er... Nästa inlägg får bli en årskrönika  :-)
 
 
0 kommentarer