Nattknäcke

Om jag hade haft lust att masa mig upp ur uterumsmyset för att hämta mannens telefon så skulle här nu ha legat en bild på tända ljus, knäckemackor och massor med kuddar. Till det får ni föreställa er en ljudbok. Håkan Nessers 'Maskarna på Carmine Street'. Ja, alltså ljudboken skulle inte varit i bild, men ni förstår? Nu orkar jag ju inte det, rädd att riskera att förstöra den utomordentligt sköna läget, så därför blir ni utan. Bilden menar jag.
 
Har det oförskämt fint. Dagen har varit en dagen-efter-en-jädrigt-trevlig-stadskväll vilket betyder att jag sov alldeles för länge (och slösade därmed på toppenväder) samt varit aningen sluck. Inte mycket har blivit gjort. Jo, lite återvinning är bortkört, rensat och vattnat i valda delar av trädgården men annars... inte mycket.
 
Kvällen har spenderats med fina människor och supergod grillmiddag med tillbehör. Inspirerad av S´s utomlandsvistelseperioder och de han upplevt i samband med det. Inspirerad, skulle gärna testat något liknande själv. Eller ja, alltså jag är rätt kass på golf så jag behöver fundera vidare en aning kanske  :0)
0 kommentarer