Ingefärsförgiftning

Torsdagkväll. Efter en hel dag i soffan under ett täcke. Migrän och ont i kroppen. Började ganska plötsligt igår kväll av att jag kände mig febrig och influensasjuk, sådär ont i håret och öm i hela kroppen. Vaknade sen under natten med värsta migrändunket i huvuet... Märkligt och väldigt länge sedan jag hade den typen av huvudvärk.
 
Tills jag kom på det. Lagade YakiNiki till middag och hade rivit alldeles för mycket ingefära så jag hällde överblivet riv i citronvattnet. Som jag drack mängder av för att det är så himla gott. Detta har hänt mig en ggn tidigare då jag drack ett ingefärs-te och fick samma reaktion och därför kände jag mig helt övertygad om att man kan få ingefärsmigrän. Typ.
 
Ända tills jag i eftermiddag googlade skiten och fick läsa att man BOTAR migrän med ingefära. Jahaja Dr Hedin.
 
Nåja, känner mig bättre ikväll och alvedon hjälper mot dunket, det är annars värsta paniken, när man vet att inga tabletter kommer hjälpa på ett tag. Att det bara är att härda ut.
 
Kvällspromenad med Lex, jättehärligt väder och skönt i skogen. Tog med lite mossa och annat fint hem och har light-pysslat lite med det. Kaoskontoret får vänta tills allt dunk är borta.
 
Fredag imorron! Tjohoooo
2 kommentarer
Camilla

Skönt att du mår bättre :-) Trevlig helg!

Ingrid

Är glad över att kunna säga att jag bara haft migrän EN gång vad jag minns.. Det räckte kan jag säga.. Trevlig helg!