Söndag igen

En lite längre helg än vanligt är ganska snart till ända, jag tog ledigt i fredags och fick alltså en extradag helg. Lyxigt värre. Den spenderade jag med att tapetsera och måla, långpromenera med Lex i ett superskönt höstväder, plocka hem lite vinterfint till krukor och blomlådor och sist men inte minst ett skönt fredagshäng i uterummet med härliga damer. Vin, skratt och fniss. Härligt!
 
Finvädret fortsatte på lördagen så jag passade på att städa ihop lite här ute. Klippa gräs och kratta undan de värsta av barrnålarna som täckte gräsmattan. Han en sväng till stan för att fixa lite färg och fika med finsällskap. Avslutade kvällen som chaufför till mannen som skulle på travet. En fika till han jag med under tiden...
 
Söndagen startade lite halvregnig och grå men skyndande att färdigställa gräsklippningen, burit undan trädgårdsmöbler och städat återvinningsboden. Blev finare väder på eftermiddagen så jag drog till Dvärsätt och tog en små-kusin promenad med Malin. Joel orkade gå 'by-rundan' vilket är jätteduktigt. Tror att rundan är iaf 2.5 kilometer lång. Inte ett knyst om trötta ben eller att han inte ville gå längre  :-)  Vi premiärlånade lillasyster också, hon sov så gott hela rundan.
 
Mannen har bjudit på go-middag och nu sitter jag här tokmätt och borde gå och måla klart det sista på kontoret. Latmasken har slagit rot och jag skjuter målandet till morrondagen istället...
 
Jamen då så. Sova lite i soffan då kanske  ;-)
 
 
0 kommentarer