Landet som skapade Rom

Då var det kväll igen, och fredag imorron! Hade behövt jobba lite men kom liksom aldrig till skott med det och kanske var det lika bra. Inte så fokuserad då möjligen.
 
En joggingrunda blev det och ett kvällsbad. Alltid något  :-)
 
En ny bok är påbörjad, i läsform den här gången. Det var ett tag sen sist, det har blivit mycket böcker i ljudform i mil av  pendlande men inte bläddrat och läst böcker sen i höstas så det var på tiden.
 
Av min brorsas svärfar, min svägerskas pappa och mina syskonbarns morfar, ja ni fattar, fick jag en bok som heter 'Landet som skapade Rom' som han själv är författare till.
 
Bengt Rosén som han heter är en vansinnigt trevlig och bra berättare så jag har pumpat upp förväntningarna nu  :-)  Boken är en historisk vandring i området i och omkring Rom och skall beskriva det som traditionella turistiska skrifter utlämnat, den del som beskriver landskap och omgivningar ur ett ekologiskt och geologiskt perspektiv. Den historiskt intresserade jag börjar genast paralell-googla rom-historia... Återkommer...
 
 
Boken är utgiven av Krilon Förlag har har ISBNnr: 9789185421190
Bengt Rosén Landet som byggde Rom
0 kommentarer