Fem kvar

Sitter i uterummet och mår gott. Popkorn, cola-light, tända ljus och ett avsnitt av 'Morden i Midsummer'. Klockan är mycket men jag är piggare än piggast. Imorron kommer det se annorlunda ut, jag vet. Helt plötsligt är det förresten mörkt/skumt ute... ovant.
 
Vad hander egentligen? inte så mycket, igår drog jag iväg och provade simma igen. Går inget vidare, nacken är ond och liksom 'trött', hittar inget bekvämt sätt att sitta på och inget att simma heller. Ska hinna med ett naprapatbesök till den här veckan och hoppas på bättring
 
Sen en tur till Krokom och hälsade på Elin och tog en promenad broarna runt. Träffade förresten på en gammal jobbarkompis xå, trevligt att ses, det var väldigt länge sen!
 
Lilla Trixi (katt hos mannens syskonbarn) har inte kommit tillbaka på sitt tillfälliga sommarhem i Trångsviken. Svärfar letar och letar och katten har synts till vid några tillfällen men hon vill inte komma fram när vi ropar. Igår kväll/natt vandrade jag runt och ropade och ropade som en tok. Fram kom ett helt gäng katter från alla hall men ingen Trixi.
 
Ikväll har jag varit en sväng till stan för några ärenden, sen ut till E i Torvalla på en trevlig fruktfika. Alltid kul att ses. Hann in en sväng till Ida xå, hon hade skaffat en cowboy-hatt som jag tog med hem för att testa. Cowboy-fest på lördag  :-)
 
Jamen då var onsdagen här och jag kan kryssa av ännu en dag i almanackan. 5 dagar kvar. Till semester. Tjohoo... vad tiden gått fort.
 
Ida och Emma. Kortet taget i  helgen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer