Reflektioner och guldbyxor

Ny vecka på ingång, en timma kvar och jag ska avsluta och hoppa i säng.
En gråmulen hösthelg är avslutad och vi har précis varit ut i mörkret med Lex som inte är helt OK i magen efter sin senaste stöldturné.
 
Rökt kött, rejäl mängd hämtad från köksbänken. För salt, för rökt och för mycket. Obra för settermagen som trots allt ändå är rätt tålig. Nu hoppas vi på en lugn natt och att allt är OK imorron.
 
En helgresumé annars:
Fredagkväll med fintjejerna, vi drog på bio och kollade på 'Pojken med guldbyxorna' som jag tycker var riktigt bra. Tjejerna gillade den xå, men osäkert om den fick högsta betyg.
 
Lördagsfikamys med Malin, Elin och Ylva, höstpromenad på Ytteråvis och sen middag i uterummet med Sanna som är hemma över helgen. Lördagkvällens inferno med katt-panik har jag redan nämnt.
 
Söndagsmorron på motionsrunda med Lex, frukost och sen en tur till Dvärsätt på husvisning. Pappa och mammas grannar säljer sitt hus och läget är fantastiskt. Tyvärr inte huset. Det var i lite sämre skick än väntat. Nu avslutas kvällen i soffan med film. 'Stockholm Stories' med bland andra Johan Karlsson och Marie Richardsson.
 
Annars har helgen också inneburit en del funderingar och reflektioner. Lite ledsamt konstaterande, eller kanske är det mer ett uttryck av förvåning som jag inser att referenserna inte är desamma och därmed inte heller nulägesanalysen eller målbilden. Förvånad och tafatt är jag.
0 kommentarer