Mitten av Juli månad 2016

Här liknar mest sommarstängt märker jag. Ingen semester ännu. Men snart! Den är i sikte. Bara den här veckan kvar sen ska det sovmornas  :-) Mannen har sin första semestervecka nu och jag avundas honom när jag masar mig upp, tvingar upp ögonlocken och försöker överleva fram till 10-draget då jag börjar kvickna till liv
 
Vad har då hänt sen sist? Försöker minnas... jo, vi har haft supersommar i flera veckor. Det är inte helt vanligt med en varm försommar här uppe i norr, så vi gläder oss massor. Just nu har det dock åskat och regnat ordentligt i ett par dagar. Det är behövligt för att återfå grönskan men också för att det är trevligt att mysa ihop sig inomhus med något på tv, en ljudbok eller inspirationssurfande. 
 
Midsommar firades enligt tradition med familjefika och dans kring stången i en grannby och sedan grillmiddag hos vänner. Några saker som helt bröt tidigare sedvänjor var att vi kunde sitta ute ända fram till strax före midnatt. Utan mygg och dunjackor. Vi spelade inte heller kubb. Märkligt faktiskt men vi hann liksom inte  :-)
 
Förra helgen var mina minsta gullungar här och vi passade på att sticka på badet, bygga lego och nattsudda samt sova i uterummet. Också en tradition nu. 
 
Här hemma pågår lite småprojekt här och var. Ett är en ny tvättställning eftersom flaggstången drog i backen och dräpte den tidigare. Tur, för den var gräsligt ful och opassande  :-) Sedan är det lilla trädgårdsområdet nere vid parkering och garage under rekonstruering kan man säga. Nytt odlingsdäck och ett nytt växthus på väg upp. Blir fint. Får bli en uppdatering på den andra bloggen: Husprojekten när vi närmar oss slutmålet. 
 
Avslutar med en bild på två fina <3  Den ena hängde jag med i helgen och vi hade planer på att äta på Tivars och åkte ut på Norderön men dålig research gjorde att vi fick ta vändande färja tillbaka och mat blev det istället på Allstar inne i Östersund. Jättegott och trevligt det med...
 
Jag har hittat ett album med gamla bilder som jag inte vet hur jag lyckats spara, det är väldigt gamla foton bland annat från en gammal blogg som för länge sedan är stängd. Jätteroligt att kolla igenom. Fotot nedan är från detta album och säkert 9-10 år gammalt <3  <3  <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Sommar
0 kommentarer